María Casado publica un llibre sobre les lleis de la bioètica

By 13 de desembre de 2004novembre 16th, 2020No Comments
 13.12.2004

María Casado publica un llibre sobre les lleis de la bioètica

La directora de l'Maria Casado, ha publicat un llibre que, sota el títol de "Las leyes de la bioética", presenta les normes jurídiques que regulen els problemes bioètics que han sorgit durant les darreres dècades, i que conformen la resposta que el dret dóna als dilemes que comporta el progrés tecnocientífic, especialment en el camp de la medicina.

El llibre ha estat elaborat amb la col·laboració de la professora titular de Dret Constitucional de la Universitat de Barcelona (UB) i coordinadora del Campus del Màster de Bioètica i Dret de la UB Ana Sánchez així com d’experts internacionals, que són alhora col·laboradors de l’Observatori de Bioètica i Dret, d’entre els que es compta amb el titular de la càtedra UNESCO de Bioètica i catedràtic de Dret Mercantil de la Universidad de Buenos Aires Salvador Darío, la coordinadora de la llicenciatura de Dret de la Universidad Iberoamericana de Mèxic Mariana Doberning i el catedràtic de Dret Civil de la Universidad de Chile i director de recerca a la Universidad Diego Portales Gonzalo Figueroa. Tots ells són membres de diverses xarxes internacionals que enllacen l’activitat en bioètica de les universitats espanyoles, europees i llatinoamericanes.

El volum presenta la normativa europea l’espanyola, l’argentina, la xilena i la mexicana. A més, inclou tres textos ètics bàsics: la Declaració de Helsinki, l’informe de Belmont i el Codi de Nuremberg, així com un CD que permet conultar tots els texts legals als que el llibre fa referència i facilita així el treball jurídic relacionat amb els temes bioètics.

El llibre forma part d’una Col·lecció de Bioètica editada per Gedisa i dirigida per Maria Casado, profesora titular de Filosofia del Dret de la UB, i Javier Sádaba, catedràtic d’Ètica de la Universidad Autónoma de Madrid. La sèrie inclou altres títols com “Fabricando Bebés, ¿Existe un Derecho a Tener Hijos?” de Mary Warnock, “Principios de bioética laica” de Javier Sádaba, o “Ética para la bioética y a ratos para la política” de Ramon Valls.