Sin categorizar

L’IRBB-PCB rep un ajut del Ministerio de Ciencia y Tecnología per coordinar un projecte de genòmica

By 30 de enero de 2003No Comments
 30.01.2003

L’Institut de Recerca Biomèdica de Barcelona del Parc Científic de Barcelona (IRBB-PCB) participarà en un projecte per a la identificació dels gens de susceptibilitat a la diabetis del tipus 2, gràcies a un dels nou ajuts que ha atorgat el Ministerio de Ciencia y Tecnología dins l’Acció Estratègica de Genòmica i Proteòmica del Pla Nacional d’R+D+I convocada l’any 2002. Els resultats d’aquesta recerca, que utilitzarà la genòmica funcional, la transcriptòmica i l’screening dels SNPs (polimorfismes de base única), podran ser aplicats per identificar noves dianes en el descobriment de nous fàrmacs i de diagnòstics en la població de risc.

El projecte està coordinat pel director del Grup de Patologia molecular i teràpia de malalties heterogèniques i poligèniques de l’IRBB-PCB i catedràtic del Departament de Bioquímica i Biologia Molecular de la UB Antonio Zorzano i comptarà amb la participació de destacats grups d’investigació en el camp de la diabetis, la transcriptòmica i la bioinformàtica com són els que lideren els investigadors Xavier de la Cruz (IRBB-PCB), Javier Luque (UB), Fàtima Bosch (UAB) i Ana Dopazo (CNIO), entre d’altres.

La diabetis mellitus del tipus 2, que afecta aproximadament un 5% de la població europea i registra una elevada morbiditat i mortalitat, es caracteritza per una alta i persistent concentració de glucosa a la sang i està associada amb complicacions cardiovasculars. És una malaltia poligènica i, fins ara, molt pocs gens responsables del seu desenvolupament han estat identificats.