Sense categoria

L’IBEC rebrà 13,8 milions d’euros de la Generalitat de Catalunya per desenvolupar la seva recerca

By 28 de juny de 2006novembre 16th, 2020No Comments
 28.06.2006

La Generalitat de Catalunya aportarà 13,8 milions d'euros a l' (IBEC) per al desenvolupament de programes de recerca en l'àmbit de l'enginyeria aplicada e la biomedicina així com per la transferència dels resultats d'aquesta activitat a les empreses i al sistema sanitari. Aquesta aportació es portarà a terme a través d'un conveni de col·laboració entre el Govern català i la Fundació que gestiona l'Institut.

L’IBEC, constituït a finals de l’any passat per la Universitat de Barcelona (UB), la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i la Generalitat de Catalunya, té l’objectiu d’impulsar el desenvolupament d’una recerca d’excel·lència multidisciplinària, a més de la docència, en enginyeria biomèdica, tot i actuant com a referent internacional en aquest camp.

Amb seu al Parc Científic de Barcelona, l’IBEC acull prop de 50 investigadors i tècnics que estan vinculats principalment a la UB, la UPC i a diferents programes d’incorporació de personal investigador. Aquest centre multidicisplinari, que inclou el Laboratori de Recerca en Nanobioenginyeria, centra la seva activitat en sis programes de recerca relacionats amb la biotecnologia cel·lular; la nanobioenginyeria, la biomecànica i la biofísica cel·lular; els biomaterials, els implants i l’enginyeria de teixits; els senyals i la instrumentació mèdica, i la robòtica i les imatges biomèdiques.

La seva ubicació dins el PCB permet que la seva recerca es desenvolupi en un entorn d’elevada activitat en ciències de la vida que facilita l’establiment de col·laboracions entre diferents entitats per portar les aplicacions de la nanotecnologia en aquest camp, així com la utilització d’una potent oferta tecnològica que inclou la , des d’on s’ofereixen serveis de fabricació, manipulació i anàlisi a escala nanomètrica.