L'estudiant de doctorat Jesús Ordoño (Foto: IBEC).
 10.05.2018

L’estudiant de doctorat de l’IBEC Jesús Ordoño rep una beca Daniel Bravo

L'investigador Jesús Ordoño, estudiant de doctorat de l'Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC) al Parc Científic de Barcelona, és un dels tres guanyadors de la convocatòria de 2018 de la Fundació Privada Daniel Bravo Andreu, que té com objectiu estimular la recerca biomèdica d’alt impacte a Catalunya mitjançant beques adreçades a investigadors –amb el títol de doctorat, llicenciatura, grau o equivalent– que duen a terme la seva activitat a Catalunya i volen fer estades curtes en centres nord-americans o europeus de referència en el seu camp.

Jesús Ordoño és estudiant de doctorat al grup Biomaterials per a teràpies regeneratives de l’IBEC. “Durant aquests dos anys he pogut demostrar per primera vegada que el lactat és capaç de modular el microambient del cor postnatal promovent la regeneració del teixit cardíac. Aquesta troballa podria proporcionar una nova estratègia per curar el múscul cardíac després d’una lesió com un infart de miocardi”, remarca.

Les Beques Daniel Bravo d’aquest any han prioritzat projectes d’imatge cardiovascular i tècniques de diagnòstic no invasives. Cada ajut s’ha dotat de 3.000 euros mensuals més despeses de desplaçament per a estades de 3 a 9 mesos en alguns dels centres més prestigiosos del món en recerca cardiovascular.

Ordoño treballarà a l’Institute for Quantitative Health Science & Engineering (IQ)  de la Universitat Estatal de Michigan en un projecte titulat “Elucidació dels mecanismes i vies de senyalització del lactat en la regeneració cardíaca”.El seu mentor serà l’ex membre de l’IBEC Aitor Aguirre, que ara és Professor Assistent d’Enginyeria Biomèdica.

“La meva estada amb el Dr. Aguirre, que té una àmplia experiència en cèl·lules mare humanes i metabolisme, potenciarà la nostra recerca dilucidant i caracteritzant les vies de senyalització mitjançant les quals el lactat pot promoure la regeneració cardíaca” explica l’investigador català. La seva mentora i cap del grup de recerca de Biomaterials per a teràpies regeneratives, la Dra. Elisabeth Engel, assenyala que “és un projecte capaç de canviar els paradigmes actuals”.