L’equitat i l’accés als recursos sanitaris, a debat al VI Seminari de la Càtedra UNESCO de Bioètica de la UB

By 22 gener 2013novembre 16th, 2020No Comments
 22.01.2013

Sota el títol 'L'equitat i l'accés als recursos sanitaris', el proper 31 de gener tindrà lloc, a l'Auditori Antoni Caparrós del Parc Científic de Barcelona, el VI Seminari Internacional de la de la Universitat de Barcelona (UB)– (OBD-UB). L'objectiu d'aquesta sisena edició del fòrum és crear un espai de debat i reflexió sobre els principals dilemes ètics que planteja, actualment, la gestió de la sanitat pública des del punt de vista de la justícia distributiva i el dret de tots els ciutadans a l'atenció sanitària en condicions d'igualtat efectiva.

L’obertura i presentació de la jornada anirà a càrrec del rector de la Universitat de Barcelona, Dídac Ramírez, i de María Casado, titular de la Càtedra UNESCO de Bioètica de la UB i directora de l’Observatori de Bioètica i Dret, ubicat al Parc Científic de Barcelona.

El programa de ponències s’articularà al voltant de tres taules rodones, en què intervindran destacats experts nacionals i internacionals del món acadèmic, jurídic, sanitari i institucional. A la primera mesa, coordinada per Albert Royes i Qui, membre de l’OBD-UB, el debat se centrarà en l’equitat des de la perspectiva de la gestió de la sanitat pública, l’atenció primària, la prescripció de fàrmacs i l’atenció a la salut sexual i reproductiva; la segona estarà conduïda per Ricardo García Manrique, professor titular de Filosofia de Dret de la UB‘, i abordarà el tema de la justícia distributiva i l’assignació dels recursos sanitaris; i a la tercera Anna Badia i Martí, catedràtica de Dret Internacional Públic de la UB i membre de l’OBD-UB, articularà el debat entorn l’equitat des de la perspectiva llatinoamericana.

A l’acte de cloenda es durà a terme la presentació de la iniciativa ‘Llibertat per decidir’, promoguda per l’Observatori de Bioètica i Dret amb la finalitat de fomentar el diàleg universitat-societat i orientar els ciutadans en la presa de decisions informades sobre qüestions que concerneixen l’inici i final de la vida, com ara la interrupció voluntària de l’embaràs, les voluntats anticipades o la investigació amb embrions sobrants de processos de reproducció per a l’obtenció de cèl·lules mare.