Uncategorized

L’empresa Hewlett Packard aposta per la recerca en física al campus PedralbesTO TRANSLATE >>>

By 20 September 2001November 18th, 2020No Comments
< Back to news
 20.09.2001

El passat dijous 7 d'octubre el director general de Hewlett Packard (HP) Española, S.A, Juan Soto, va fer efectiva la donació d'un analitzador d'espectres, per valor d'uns 12 milions de pessetes, conjuntament al Laboratori de Magnetisme UBX del Parc Científic de Barcelona i al Grup d'Enginyeria Electromagnètica i Fotònica (EEF) del Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions de la UPC.

L’acte, celebrat al rectorat de la UPC, va comptar amb la presència del vicerector de recerca de la UB, Màrius Rubiralta; el rector de la UPC Jaume Pagès; el degà de la Facultat de Física de la UB Blai Sanahuja; el cap del Departament de Física Fonamental de la UB, Pere Seglar, entre d’altres representants d’ambdues universitats, de l’empresa Hewlett Packard i del Parc Científic de Barcelona.

Un conjunt de químics i físics del laboratori UBX –coordinats pel professor del Departament de Física Fonamental de la UB Javier Tejada–, amb enginyers del grup EEF de la UPC –coordinats pel professor Àngel Cardama del Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions– i tecnòlegs de l’empresa HP han constituït un equip pluridisciplinar amb l’objectiu comú de construir el primer làser en el rang de microones, al que anomenaran TASER. El nou analitzador d’espectres, permetrà verificar l’emissió de microones per part de molècules magnètiques i comprovar que aquesta emissió es dóna de forma coherent, fet que els posaria davant del primer emissor natural de microones excitable mitjançant un camp magnètic, i en el camí cap a l’obtenció del TASER.

Projectes conjunts com aquests s’emmarquen dins la tendència d’apropament i col·laboració potenciada per ambdues universitats, especialment dins del Campus de Pedralbes, que té com a màxim exponent la consolidació del Parc Científic i Tecnològic de Barcelona, signat per la UB i la UPC, i format pel Parc Científic de Barcelona (UB) i el Parc Tecnològic de la UPC actualment en construcció.