La UB aposta per la transferència amb la creació de l’Agència de Valorització i Comercialització dels Resultats de la Investigació

By 9 octubre 2006novembre 16th, 2020No Comments
 09.10.2006

La UB, com a universitat pionera en producció científica i transferència de coneixement, ha creat l'Agència de Valorització i Comercialització dels Resultats de la Investigació (), amb l'objectiu d'impulsar noves fórmules que coordinin i potenciïn la transferència de coneixement i de tecnologia i, en especial, que incentivin la creació de valor en les diferents cadenes de coneixement. En aquest sentit, l'AVCRI és l'agència responsable de la gestió estratègica i operativa de la valorització i comercialització dels resultats de la recerca amb la finalitat promoure que els nous coneixements i les noves tecnologies que desenvolupen les diferents entitats del Grup UB arribin a la societat i, en concret, a l'entorn empresarial, en forma d'innovació.

L’AVCRI, dirigida per José María Palacios, farà un seguiment del procés de transferència en què intervenen els diferents agents del sistema d’innovació del Grup UB, com ara el Centre de Patents, el Centre d’Innovació de la Fundació Bosch i Gimpera, el Parc Científic de Barcelona o els Serveis Cientificotècnics, i proposarà convenis de col·laboració amb les fundacions IDIBAPS i IDIBELL. L’AVCRI tindrà un consell de direcció com a òrgan col·legiat d’assessorament i assistència en l’elaboració, la coordinació i l’execució del seu programa d’actuacions.

L’Agència donarà suport als investigadors del Grup UB durant les diferents fases que comporta el procés de transferència, per mitjà de serveis d’assessorament i de gestió comercial de la seva recerca. En concret, l’AVCRI farà un seguiment del procés a partir de la identificació i la definició del projecte i, posteriorment, de la valorització corresponent. Un cop superades aquestes etapes, l’AVCRI fomentarà, en coordinació amb els altres agents del sistema d’innovació del Grup UB, la protecció d’aquests resultats de recerca i la transferència posterior a través de la comercialització, mitjançant llicències, contractes de recerca i assaigs clínics, o la creació d’empreses.

Així mateix, l’AVCRI actuarà d’entitat gestora del nou de coneixement i tecnologia de la UB, plataforma des de la qual es promourà l’activitat que en aquest àmbit es duu a terme a les diferents entitats del Grup UB.

José María Palacios (Logronyo, 1948) és doctor en Ciències Químiques per la Universitat Autònoma de Barcelona. Com a investigador, ha contribuït amb un nombre important d’articles en la literatura científica i és dels científics més citats, segons la base de dades ISI, en els àmbits de la neurociència i la farmacologia. Palacios ha treballat a la Unitat de Neurologia de l’INSERM, a París, i als departaments de Farmacologia i Neurociències de la Facultat de Medicina de la Universitat Johns Hopkins. Amb una gran experiència en l’àmbit de l’R+D en la indústria farmacèutica, Palacios ha estat durant deu anys cap de grup de recerca preclínica sobre el sistema nerviós central de l’empresa Sandoz (ara Novartis), a Basilea. Durant catorze anys, ha treballat a Almirall (després Almirall Prodesfarma) com a director general d’R+D, a més d’haver estat membre del Comitè de Direcció i del Consell d’Administració d’aquesta empresa.

Per contactar amb l’AVCRI: