L’ Espai Movistar s’instal.la al costat del PCB

By 3 agost 2007novembre 16th, 2020No Comments
 03.08.2007

L’ Espai Movistar s’instal.la al costat del PCB

L', fins fa poc ubicat al Fòrum, s'instal·larà a partir del mes de novembre al costat del nou Edifici Satèl·lit del Parc Científic de Barcelona (PCB), concretament a la Plaça Bederrida, entre els carrers Pau Gargallo, Martí i Franquès, Baldiri i Reixac i Pascual Vila. El seu trasllat es va acordar en un conveni que la Universitat de Barcelona (UB) va signar a finals de juliol amb l'Ajuntament de Barcelona.

Les obres, que ja han començat, es desenvoluparan al llarg dels propers tres mesos. Romandrà per un període de dos anys, que és el termini que s’ha establert per tal d’elaborar el projecte urbanístic definitiu per a aquesta zona.

L ‘Espai està allotjat en una carpa diàfana de dos pisos amb un total de 2.500 m2, en una superfície tancada de 8.000 m2, amb un capacitat màxima per a 2.000 persones, i dotada amb les últimes tecnologies de la comunicació (UMTS, HSDPA i capacitat GSM-GPRS). Dividida en varis espais, consta de: bar i lunch corner, una zona de jocs, sales per a exposicions, concerts i conferències, un estudi de ràdio i una àmplia àrea d’internet.

Així mateix, s’adequarà l’espai contigu de la carpa, de 8.000 m2, i es destinarà a aparcament per a la comunitat universitària, tot millorant la delimitació, els accessos, la capacitat i la vigilància.

L’objectiu és oferir una programació continua, de dilluns a dissabte, de 10 hores del matí a 12 hores de la nit, que conjumini activitats de caire cultural, tecnològic, divulgatiu i lúdic, adreçades a la comunitat universitària i als veïns de barri de Les Corts. A tal efecte, es crearà una comissió formada per una representació dels degans de les nou facultats de la UB que conformen el Portal de Coneixement (Geologia, Biologia, Farmàcia, Econòmiques, Dret, Empresarials, Física, Química i Belles Arts), els directors de les escoles d’Enginyeria i Arquitectura i de la Facultat de Matemàtiques de la UPC, els vicerectors d’estudiants d’ambdues universitats, representants del Parc Científic de Barcelona, de les associacions de veïns i de l’empresa Movistar, que s’encarregaran d’idear i crear productes que permetin la difusió del coneixement i la recerca universitàries.

A partir de setembre, l`Espai oferirà un conjunt d’activitats i serveis adreçats als estudiants, com ara una àrea de treball amb ordinadors d’última generació i connexió gratuïta, així com tallers i cursos especialitzats en les noves tecnologies de la comunicació. També col·laborarà amb l’ESCAC (Escola Superior de Cinema de Catalunya), i serà la seu de festivals cinematogràfics com Restfest, Baff i Mecal, així com de concerts i d’esdeveniments relacionats directament amb les TIC: Campus Party, 3GSM i Art Futura.

Els imports de la cessió de l’espai es destinaran en un 50% a la millora de l’entorn urbanístic i d’infrastructures del barri de Les Corts, i l’altre 50% es dedicarà als estudiants. L’aplicació d’aquestes actuacions es decidirà mitjançant una comissió formada per representants de les institucions i de les associacions de veïns.