Impuls al Portal del Coneixement

By 12 de gener de 2007novembre 16th, 2020No Comments
 12.01.2007

Impuls al Portal del Coneixement

L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, acompanyat dels rectors de la UB, Màrius Rubiralta, i la UPC, Antoni Giró, va visitar ahir 11 de gener el campus de Diagonal per conèixer de primera mà els projectes de reorganització d'ambdues universitats per al desenvolupament del Portal del Coneixement. La trobada ha posat de manifest l'interès i l'acord conjunt per desenvolupar el projecte i impulsar les actuacions urbanístiques necessàries.

El recorregut, que va començar amb una visita breu al Parc Científic de Barcelona, va continuar per les facultats de Física i de Química de la UB, des del setè pis de les quals es va poder veure una àmplia panoràmica a banda i banda de la Diagonal i molt especialment de l’espai central del campus Sud, lloc on s’ha d’ubicar la futura plaça de Bederrida, que ha d’aglutinar diversos edificis de serveis d’ús compartit per ambdues universitats, com també de les diverses actuacions que permetran a la UB desenvolupar els projectes pendents de Farmàcia, Matemàtiques, Belles Arts, l’edifici tecnològic dels Serveis Cientificotècnics i la reorganització dels espais lliures dels campus, totalment abandonats a hores d’ara.

L’acord entre l’Ajuntament i les universitats és també total pel que fa al model urbà d’aquesta zona, que preveu l’obertura d’un nou carrer paral·lel a la Diagonal, com a prolongació de Menéndez y Pelayo fins a Gregorio Marañón, i que convertirà en carrers de vianants les vies secundàries, com també la urbanització del carrer de Martí i Franquès.

A l’altra banda de la Diagonal, al campus Nord, la voluntat és integrar visualment el recinte del Palau de Pedralbes en l’entorn format per l’Escola d’Empresarials, la Facultat d’Econòmiques i la Facultat de Dret, tot creant un recorregut que uneixi els edificis.

El trajecte va continuar pels edificis Nexus i Nexus II, i va acabar al Rectorat de la UPC, on es van tractar els projectes d’urbanització de Torre Girona, entre altres edificacions.

La reorganització dels espais del campus Sud i Nord, així com la construcció de nous edificis per a les facultats i els serveis, facilitaran la visibilitat i el funcionament de l’àrea de Barcelona que concentra la major activitat de recerca i coneixement del sud d’Europa.

A la visita del futur Portal del Coneixement, van assistir-hi també, per part de l’Ajuntament, el primer tinent d’alcalde, Francesc Xavier Casas; per part de la UB, el director general del PCB, Fernando Albericio, i el director de l’Àrea de Projectes, Oriol Ripoll, i per part de la UPC, el president del Consell Social, Ramon Folch, i la vicerectora de Planificació i Programació d’Infraestructures, Teresa Rovira.