El Parc Científic Barcelona inaugura la 9a edició del programa «Passa l’estiu al Parc!»

By 1 de juliol de 2010novembre 16th, 2020No Comments
 01.07.2010

Avui dijous 1 de juliol, a les 12h del matí, s'ha celebrat l'acte d'inauguració de la 9a edició de programa de pràctiques «Passa l'estiu al Parc!» dirigit a joves universitaris de segon cicle que encara no han finalitzat la seva llicenciatura, o que la finalitzin aquest any. L'objectiu d'aquesta iniciativa -que organitza cada any el Parc Científic Barcelona (PCB)- és apropar l'entorn de la recerca als estudiants de qualsevol universitat del món a través de la seva participació en projectes que s'estan duent a terme actualment en grups, centres de recerca i empreses ubicades al PCB.

L’apertura de l’acte ha estat a carrèc del director general del Parc Científic Barcelona, Fernando Albericio, que ha donat la benvinguda als estudiants. Tot seguit, Maria del Mont Llosas, coordinadora de “Passa l’estiu al Parc!” i adjunta a la Direcció de Recerca i Innovació del PCB, ha explicat als alumnes els objectius, estructura i activitats que es duen a terme al Parc Científic Barcelona, així com el funcionament del programa de pràctiques. Per finalitzar, Anna Vilches, técnic de l’Àmbit de Seguretat Laboral i Medi Ambient del PCB, ha explicat als assistents tot allò relacionat amb la seguretat als laboratoris i la gestió residus.

Enguany participen en aquesta iniciativa 37 joves, dels quals 30 procedeixen d’Espanya i la resta d’Europa (Itàlia, França, Àustria, Polònia i Turquia) i d’Amèrica Llatina (Mèxic i Colòmbia). La durada del programa és de 2 a 3 mesos, entre juliol i setembre, amb una dedicació mínima de 5h al dia. Les pràctiques es realitzen tant en grups que centren la seva activitat principalment en l’àmbit de la biomedicina i la biotecnologia.

Tots els estudiants s’incorporaran a diverses plataformes tecnològiques del PCB –la Plataforma de Drug Discovery, la Plataforma de Nanotecnologia i la Unitat de Toxicologia Experimental i Ecotoxicologia (UTOX-PCB)–, i a grups de recerca de diversos instituts i centres ubicats al PCB, com ara: el Centre d’Investigacions Film-Història; el Computer Simulation and Modeling Laboratory (CoSMoLAB); el Departament d’Estratigrafia, Paleontologia i Geociències Marines de la Universitat de Barcelona; l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC); l’Institut de Biologia Molecular de Barcelona (IBMB-CSIC); l’Institut de Biomedicina de la Universitat de Barcelona (IBUB); l’Institut Català de Ciències del Clima (IC3); l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona); el Laboratori d’Història Contemporània i Cinema (Departament d’Història Contemporània), i la Unitat Mixta Almirall-PCB. Diverses empreses presents al Parc també acolliran als estudiants, com ara Medichem, Meteosim, Neuroscience Technologies, Neurotec Pharma, Omnia Molecular.

Aquest és el novè any consecutiu que el Parc Científic Barcelona ofereix l’activitat. En les edicions anteriors han participat prop de 250 estudiants. Segons les enquestes de valoració, tant els estudiants com els tutors es mostren satisfets d’aquesta col•laboració, un fet que es confirma per la vinculació que els estudiants mantenen amb el grup d’investigació amb què han treballat una vegada finalitzat el període de pràctiques.