Sense categoria

El Museu Virtual de la UB, pioner a Espanya, inclou col·leccions ubicades al PCB

By 27 gener 2010novembre 16th, 2020No Comments
 27.01.2010

La Universitat de Barcelona ha presentat a l'Aula Magna el primer Museu Virtual universitari de tot l'Estat espanyol, que neix amb l'objectiu de donar a conèixer l'extens patrimoni cultural de la UB.

El projecte abasta més de 250 peces que són una mostra de la gran riquesa disciplinària i patrimonial de la UB, i s’organitza, inicialment, en nou col·leccions, entre les quals s’inclouen el i l’herbari BCN del Centre de Documentació de Biodiversitat Vegetal (), ambdues ubicades al Parc Científic Barcelona.

Altres col·leccions destacades són el Museu de la Farmàcia Catalana, que acull la primera farmacopea catalana i la segona d’Europa, que data de 1511; i la Col·leció d’Instrumens Científics, que comprèn aparells tan singulars com ara la llanterna màgica de Dubosc de 1870 i un dels primers microscòpics electrònics: el microscopi de transmissió Philips 200, de 1966.

Totes elles s’aniran enriquint en una imminent segona fase, en què s’introduiran nous elements en les ja existents i s’ampliarà el nombre de col·leccions.

Per a més informació