Sin categorizar

By 18 febrero 2003No Comments
 18.02.2003

Diada de vídeo sobre salut i telemedicina

En el marc de la mostra de documentals audiovisuals de divulgació científica que ha organitzat la UB durant el mes de febrer, el proper dimecres 19 se celebrarà de 9h a 21h a l’Auditori del Parc Científic de Barcelona la "Diada de Vídeo Salut i Telemedicina” en què es projectarà una selecció de produccions de l’àmbit de les ciències de la salut que han estat guardonades en diferents certàmens nacionals i europeus de videografia. Coordinada per la Unitat d'Àudiovisuals de la UB, la jornada es difondrà a les quatre facultats de Medicina catalanes mitjançant l’ús de noves tecnologies de la comunicació en un marc de col·laboració interuniversitària única a tot l’Estat.

A través de reportatges que mostren la vida diària a un gran hospital de Guinea, la lluita d’un jove per superar la drogodependència, els dilemes ètics entre els professionals de la salut o el tractament del dolor en infants, el programa dóna a conèixer la vessant més inèdita de la pràctica i la investigació mèdiques. La diada inclourà també una taula rodona sobre telemedicina en forma de videoconferència que presidirà el vicerector de Política Científica de la UB Jordi Suriñach i que comptarà amb la participació del director del Departament de Cirurgia de l’Hospital de Sabadell Enric Laporte, el director de l’Escola Virtual de la Salut de la UB Joan Francesc Ramos i el degà de la Facultat de Medicina de la UAB, entre d’altres.

Amb aquesta iniciativa, reconeguda amb un crèdit de lliure elecció, les facultats de Medicina de la UB, UAB, UdL i URV aposten per potenciar la difusió de reportatges audiovisuals en l’educació mèdica de pregrau, postgrau i formació continuada.