Sin categorizar

By 20 de enero de 2003noviembre 16th, 2020No Comments
 20.01.2003

Atorgat el “Premi Film-Història 2002″

El Centre d’Investigacions Film-Història de la UB ubicat al Parc Científic de Barcelona ha atorgat ex aequo el “Premi Film-Història” a la millor investigació sobre història del cinema de l’any 2002. En aquesta ocasió, el jurat permanent del Centre ha guardonat els llibres “El montaje del franquismo. La política cinematográfica de las fuerzas sublevadas” (Laertes Ediciones) d’Emeterio Díez Puertas i “El cine español entre 1896 y 1939” (Ariel Cine) d’Emilio Carlos García Fernández.

El llibre d’Emeterio Díez Puertas, doctor en Història Contemporània per la Universidad Complutense de Madrid, presenta el franquisme com el primer règim a l’estat espanyol que fa servir una política cinematogràfica per governar i mantenir-se en el poder. L’obra ha estat premiada pel seu rigorós estudi legislatiu sobre el cinema espanyol de la primera postguerra.

D’altra banda, el jurat del Centre d’Investigacions Film-Història ha considerat també “una valiosa aportació estadística a la història del cinema espanyol” el llibre del catedràtic de Comunicació Audiovisual i Publicitat a la Universidad Complutense de Madrid Emilio Carlos García Fernández que tracta el desenvolupament de la indústria del cinema espanyol durant el període 1896-1939 immers en els recursos socioeconòmics del país.