1a sessió de presentació dels recursos del portal «Xplore Health» per al professorat de Catalunya

By 28 octubre 2011novembre 16th, 2020No Comments
 28.10.2011

Sota el títol "Com es desenvolupen els fàrmacs", el proppassat 27 d'octubre va tenir lloc a l'OpenLab del Parc Científic Barcelona (PCB) la primera sessió de presentació dels recursos didàctics del portal europeu «Xplore Health» per al professorat de secundària de Catalunya. Aquesta jornada va estar organitzada per la Direcció Tècnica de Difusió de la Ciència del PCB, conjuntament amb el CESIRE-CDEC del Departament d'Ensenyament de la Generalitat, en el marc del "Seminari d'actualització en Biologia i Geologia" que aquest centre ofereix als docents per tal de promoure la innovació i la millora de l'ensenyament de les ciències.

La sessió va començar amb una exposició a càrrec de Jordi Quintana, responsable de la Plataforma Drug Discovery del Parc Científic Barcelona, a fi d’actualitzar els coneixements dels assistents entorn les diferents etapes del desenvolupament d’un medicament, des de la idea inicial fins que aquest arriba al mercat. A continuació, es van presentar les eines creades dins el projecte «Xplore Health» per treballar aquesta temàtica a l’aula, com ara jocs, experiments virtuals, vídeos, protocols d’experiments, jocs de cartes per estimular el debat social i altres continguts on line.

Aquesta sessió és la primera d’un programa d’actualització científica per al professorat de secundària, que durà a terme periòdicament la Direcció Tècnica de Difusió de la Ciència del PCB en el marc del projecte «Xplore Health». El proppassat mes de febrer es va organitzar també al PCB un altre workshop amb un format similar adreçat als educadors dels cinc països d’Europa que actuen com a coordinadors nacionals i fomenten la utilització dels recursos d”Xplore Health a la seva àrea local. Les properes edicions per al professorat català estaran centrades en la biotecnologia, la malària i la sida, i comptaran amb el suport de Fundació “la Caixa”, Fundació Amgen i el CESIRE-CDEC, el centre de suport a la recerca i la innovació del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

«Xplore Health» neix amb la voluntat d’ampliar l’oferta de divulgació que ofereix el Parc Científic Barcelona del programa «Recerca en Societat» que organitza més de 120 activitats presencials gratuïtes en què participen prop de 6.000 persones anualment.

El portal es desenvolupa mitjançant un consorci europeu coordinat pel Parc Científic Barcelona, i integrat també pel Centre of the Cell de la Universitat de Londres i dues xarxes europees: l’European School Net, que engloba més de 30.000 escoles de més de 30 països, i l’European Network of Science Centres and Museums (ECSITE), que integra més de 400 museus de ciència. El projecte està finançat per la Comissió Europea, a través del 7è Programa Marc, i compta també amb la col·laboració de l’Obra Social “la Caixa” i la Fundació Amgen.