Sense categoria

By 23 juliol 2009novembre 16th, 2020No Comments
 23.07.2009

Es presenta el nou laboratori de ChemBioBank

Avui dijous 23 de juliol ha tingut lloc al Parc Científic Barcelona l'acte de presentació del nou laboratori de , una iniciativa d'àmbit espanyol que té com a objectiu la generació d'una biblioteca ordenada de compostos químics, principalment d'origen acadèmic, i la seva caracterització per mètodes de screening virtuals i experimentals. A l'acte han intervingut el director general del PCB, Fernando Albericio, i representants de les tres institucions promotores de ChemBioBank: Jordi Quintana, responsable de la Plataforma de Drug Discovery del Parc Científic Barcelona (PCB), que coordina el projecte; Mabel Loza, coordinadora de la Plataforma de Screening de la Universidade de Santiago de Compostela (USC) i Ferran Sanz, director del programa d'Informàtica Biomèdica de l'Institut Municipal d'Investigació Mèdica de Barcelona (IMIM) .

La finalitat d’aquesta iniciativa és generar una base de dades químicobiològica anotada, que estarà a disposició de la comunitat científica i a la qual es podrà accedir a distància. Per dur a terme aquest projecte, el laboratori de ChemBioBank al PCB, situat dins la Plataforma de Drug Discovery , disposa d’una càmara freda que té una capacitat suficient pels 50.000 compostos que es volen emmagatzemar.

Aquest laboratori també està equipat amb un aparell de Liquid Chromatography/Mass Spectrometry (LC/MS), pel control analític dels compostos de la biblioteca, i un robot aliquotador (liquid handling device), que permetrà la distribució dels compostos en solucions i plaques pels processos de screening experimental. La iniciativa pretén caracteritzar els compostos en uns 1.000 assajos virtuals i uns 100 assajos experimentals, que es duran a terme en centres de screening a Espanya i a Europa.

La Plataforma de Drug Discovery té la missió d’impulsar i donar valor afegit a la recerca que es desenvolupa al Parc Científic de Barcelona –i, per extensió, al Grup UB– en les àrees associades al descobriment de nous fàrmacs. Aplica la seva experiència en les primeres etapes del descobriment de fàrmacs –identificació i validació de dianes terapèutiques, disseny molecular, descobriment químic (hit finding) i optimització de compostos (lead optimization)– per aconseguir una millora en la qualitat dels projectes i una possible disminució del temps i dels recursos associats al procés que va des de la idea a l’inici de la fase clínica.