Uncategorized

El Parc Científic de Barcelona (UB) clarifica el seu futur després de la signatura dels respectius convenis amb el Ministerio de Ciencia y Tecnología, el CSIC i el DURSITO TRANSLATE >>>

By 20 June 2003November 18th, 2020No Comments
< Back to news
 20.06.2003

El Parc Científic de Barcelona (PCB) i la Universitat de Barcelona han signat avui dos convenis de col·laboració per al període 2003-2005, un amb el Ministerio de Ciencia y Tecnología i el Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC) i l'altre amb el Departament d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació (DURSI) de la Generalitat de Catalunya. La signatura d'aquest convenis ha estat precedida per la firma d'una declaració d'intencions conjunta que permetrà el desenvolupament i la consolidació del projecte del PCB per tal de situar-lo entre les millors estructures de recerca i innovació en el marc de l'espai europeu de recerca.

La signatura dels acords ha tingut lloc al Parc Científic de Barcelona en un acte en què han assistit el ministre de Ciència i Tecnologia Josep Piqué, el conseller d’Universitats, Recerca i Societat de la Informació de la Generalitat de Catalunya Andreu Mas-Colell, el president del CSIC Emilio Lora-Tamayo, el rector de la Universitat de Barcelona (UB) i president de la Fundació Parc Científic de Barcelona Joan Tugores, i el director del PCB Màrius Rubiralta.

El conveni signat amb el Ministerio de Ciencia y Tecnología i el CSIC reflecteix la voluntat de donar suport al projecte del Parc Científic de Barcelona com a estructura innovadora d’interrelació entre la universitat i l’empresa dins el Sistema Espanyol d’Innovació. En aquest sentit, el Ministerio impulsarà la incorporació en el PCB d’investigadors de la UB, de la Institució Catalana de Recerca d’Estudis Avançats (ICREA) i del CSIC, que conjuntament amb les empreses ubicades a l’Edifici Modular i l’oferta tecnològica del PCB potenciarà una nova estructura de recerca i innovació tecnològica en el camp de la recerca farmacèutica, la biomedicina i la biotecnologia. Amb aquest conveni, el Ministerio assigna una dotació FEDER de 9 M€ per potenciar el nou entorn innovador del PCB.

Per la seva part, el Departament d’Universitats, Recerca i Societat de la Informació facilitarà un finançament de 9,6 M€ per a la consolidació del projecte del PCB, especialment de l’agrupació de la recerca biomèdica pública d’excel·lència, en el marc de l’Institut de Recerca Biomèdica de Barcelona (IRBB-PCB). En aquest sentit, s’afavorirà el desenvolupament del programa ICREA, garantint la seva perfecta incorporació en els laboratoris del PCB i facilitant els recursos econòmics necessaris perquè desenvolupin nous equips de recerca competitius integrats en el projecte de l’IRBB-PCB. Dins d’aquest acord, el Parc Científic de Barcelona ha manifestat el seu interès per incorporar-se a l’Associació de Centres de Recerca de la Generalitat de Catalunya (ACER), d’acord amb els principals objectius del III Pla de Recerca de Catalunya i del Pla d’Innovació de Catalunya.

Com a complement a les motivacions expressades per les diferents entitats en la signatura dels acords, la Universitat de Barcelona i el Parc Científic de Barcelona, d’acord amb els altres patrons Caixa Catalunya i Fundació Bosch i Gimpera, ha convidat les dues administracions i el CSIC a que siguin presents en el Patronat de la Fundació Parc Científic de Barcelona com a institucions.