Ignasi Belda, director del PCB, durant la taula rodona a la XII Trobada Ibèrica de Parcs Científics i Tecnològics (Foto: APTE).
 09.05.2018

El Parc Científic de Barcelona participa en la XII Trobada Ibérica de Parcs Científics i Tecnològics

L'Associació de Parcs Científics i Tecnològics d'Espanya (APTE) i l'Associació Portuguesa de Parcs Científics i Tecnològics (TECPARQUES) van organitzar la XII Trobada Ibèrica de Parcs Científics i Tecnològics durant els dies 7 i 8 de maig a Màlaga. L’organització de l'esdeveniment va anar a càrrec del Parc Tecnològic d’Andalusia i la Universitat de Màlaga. Durant aquestes jornades, que s’organitzen des de fa 16 anys, es van congregar els representants dels parcs científics d’ambdues associacions.

Des de 2002 APTE i TECPARQUES treballen en la promoció per a la col·laboració entre els parcs espanyols i portuguesos per reforçar la cooperació entre les empreses i les entitats que s’ubiquen als parcs d’ambdues associacions. Enguany, l’objectiu d’aquesta trobada ha estat donar a conèixer l’excel·lència científica i empresarial amb exemples de la cooperació existent entre universitats, incubadores, empreses i parcs científics i tecnològics d’Espanya i Portugal.

Durant la jornada de ponències del dia 8, el director del Parc Científic de Barcelona, Ignasi Belda, va participar en el bloc “Excel·lència científica i empresarial en parcs i universitats de l’Aliança Ibèrica”, on hi van participar parcs i universitats tant d’Espanya com de Portugal. El PCB va presentar la seva àmplia oferta de serveis cientificotècnics centrats en les ciències de la vida en benefici de la societat.

El programa de la trobada està dissenyat per unir cultura i innovació i persegueix reforçar la col·laboració ibèrica. Enguany ha aplegat a 50 representants de parcs científics i tecnològics, universitats i incubadores d’Espanya i Portugal, i ha quedat patent la gran complementarietat entre la figura dels parcs i les universitats per tal de promoure la innovació mitjançant la cooperació. A més, també s’ha pogut constatar el paper imprescindible que juguen tots dos instruments en la transferència de coneixement i en el desenvolupament socioeconòmic del territori.