Foto: EIT Health Spain.
 26.05.2021

EIT Health Spain renova la seva junta de govern

EIT Health -el principal òrgan europeu d’innovació en salut, promogut per l’Institut Europeu d’Innovació i Tecnologia (EIT)- ha renovat la junta de govern del hub espanyol a l’assemblea general de l’associació EIT Health Spain que es va celebrar el 20 de maig. EIT Health Spain té la seva seu al Parc Científic de Barcelona, i compta amb socis de cinc regions: Catalunya, Madrid, València, País Basc i Andalusia. Junts ofereixen un entorn d’innovació vibrant, amb estrets vincles entre empreses, universitats, hospitals universitaris i proveïdors d’atenció mèdica que actuen com a agents forts en els tres pilars del triangle de la innovació: recerca, educació i creació d’empreses.

Francesc Iglesias, adjunt a la direcció de l’Institut Català de la Salut (ICS), encapçala la nova junta com a president; Mercè Segarra, vicerectora d’Emprenedoria, Innovació i Transferència de la Universitat de Barcelona, assumeix la vicepresidència; i Josep Lluis Falcó, CEO de Genesis Biomed, ocupa el càrrec de secretari.

Completen la junta de govern, assumint les tres vocalies, el professor de l’IESE Jaume Ribera; Ana María Carriazo, consellera tècnica de Relacions Institucionals de la Conselleria de Salut i Famílies de la Junta d’Andalusia; i Elena Torrente, subdirectora de Desenvolupament de Salut Digital de l’asseguradora DKV.

Aquest equip -que representarà tots els associats a la junta de govern durant els pròxims dos anys- aporta una àmplia experiència en innovació en salut, educació i emprenedoria i representa la cadena de valor i el perfil de tots els socis de l’entitat: dos socis industrials, dos proveïdors de salut, dues institucions educatives i inclou, al mateix temps, dos sistemes de salut i una representació del pacient. Així mateix, el principal òrgan europeu d’innovació aposta en l’equilibri de gènere i en la diversitat de la nova junta.

Francesc Iglesias, adjunt a la direcció de l’Institut Català de la Salut (ICS), encapçala la nova junta d’EIT Health Spain

Segons el nou president d’EIT Health Spain, Francesc Iglesias: “aquesta junta de govern té com a principal objectiu continuar caminant en la senda de la transformació del sistema sanitari, de la mà de la innovació i la transformació digital, i continuar fomentant la col·laboració entre tots els agents del sector, així com la implicació de les administracions i els proveïdors de salut de l’ecosistema espanyol d’innovació. Hem de mirar al futur amb la ferma convicció que podem canviar les coses per a continuar millorant la vida dels ciutadans”.

En estreta col·laboració amb la directora general d’EIT Health Spain, Cristina Bescós, el nou equip de govern assumeix el compromís de continuar amb la imprescindible contribució del hub espanyol a les perspectives de creixement i transformació de l’entitat.  “La nova junta continuarà amb la missió d’impulsar la innovació en salut i donar suport a la transformació del sistema sanitari. Tan sols l’any passat, des d’Espanya vam liderar 37 projectes europeus, i vam donar suport a 55 startups que van aconseguir fins a 67 milions d’euros de finançament. Amb el treball de la nova junta aconseguirem convertir-nos en l’aliança de referència al nostre país i a Europa”, afirma Cristina Bescós.

» Més informació: web d’EIT Health Spain [+]