Equip de Clave Capital, D-Sight i VHIR (Foto: VHIR).
 04.05.2023

Clave Capital inverteix 1 milió d’euros en D-Sight, una spin-off del VHIR

Clave Capital ha invertit un milió d’euros a través del seu fons Clave Innohealth en D-Sight, una spin-off de recent creació del Vall d’Hebron Institut de Recerca (VHIR), l’objectiu de la qual és el desenvolupament d’estratègies terapèutiques innovadores per al tractament de la retinopatia diabètica i altres malalties neurodegeneratives de la retina. Es tracta de la primera inversió que la gestora navarresa realitza a Catalunya i coincideix amb la recent obertura de la seva delegació al Parc Científic de Barcelona, la seva quarta seu nacional.

D-Sight té el seu origen en una línia de recerca amb més de 10 anys de trajectòria i incubació dins del grup de recerca en Diabetis i Metabolisme del VHIR, i el Servei d’Endocrinologia i Nutrició de l’Hospital Universitari Vall d’Hebron. La constitució d’aquesta spin-off representa el primer model “entrepreneur in residence” del VHIR. Lidera el projecte, Carla Maté, cofundadora de l’empresa juntament amb el Dr. Rafael Simó i la Dra. Cristina Hernández, líders d’opinió mundials en l’àmbit de la diabetis i la retinopatia diabètica.

Gràcies al finançament de Clave Capital, D-Sight podrà avançar en la primera fase clínica del seu fàrmac contra la retinopatia diabètica en etapes incipients i el glaucoma. El seu objectiu és continuar desenvolupant-lo en fases més avançades que permetin la seva posterior llicència comercial a grans companyies farmacèutiques.

La retinopatia diabètica és la complicació microvascular més comuna associada a la diabetis, i la principal causa de discapacitat visual i ceguesa prevenible en la població en edat laboral de tot el món. “Els únics tractaments disponibles en el mercat són altament invasius (làser i injeccions intravítries), cars i presenten multitud d’efectes adversos associats. Estem, per tant, davant una necessitat mèdica no coberta d’escala mundial, per a la qual D-Sight té una solució innovadora, de baix cost, no invasiva, segura i eficaç”, explica la CEO de la spin-off, Carla Maté.

Primera inversió de Clave Capital a Catalunya

D-Sight és la primera inversió que Clave Capital realitza a Catalunya i coincideix amb la recent obertura de la seva delegació al Parc Científic de Barcelona, la quarta seu que la gestora obre a Espanya, després de les oficines de Madrid, València i Pamplona.

Al capdavant d’aquesta delegació a Catalunya es troba Giacomo De Simone, un professional que combina més de 10 anys de trajectòria en gestió de la innovació i desenvolupament de nous productes per a la indústria farmacèutica amb una sòlida experiència en venture capital com a investment manager del fons Caixa Inverteix Start de Caixa Capital Risc. A més, és membre del consell d’administració de diverses spin-off i startups del sector salut, i abans d’incorporar-se a Clau Capital treballava com a cap d’innovació del VHIR.

“D-Sight està dirigida a un mercat molt ampli i en plena expansió. Actualment, existeixen més de 530 milions de persones adultes al món amb diabetis, i s’espera que aquesta xifra arribi als 783 milions el 2045. Amb una prevalença estimada global del 34,6% de retinopatia diabètica en adults en edat laboral, més de 93 milions de persones sofreixen aquesta malaltia actualment. A causa de l’envelliment poblacional i altres factors de risc, s’espera que la incidència de diabetis i de retinopatia diabètica, la seva afectació microvascular més comuna, també incrementin de manera rellevant en els pròxims anys,” assenyala De Simone.

D-Sight és la tercera operació del fons Clave Innohealth, regulat per la CNMV, que recentment va aconseguir un primer tancament d’uns 50 milions d’euros i continuarà en període de captació de recursos fins a aconseguir la seva grandària objectiva de 65 milions d’euros. CaixaBank ha rebut el mandat per a buscar inversors amb interès a realitzar compromisos amb el fons, el qual es dirigeix a inversors professionals com a grups industrials, corporate ventures, fons de fons i family offices. De moment, el fons Clave Innohealth ha obtingut compromisos d’inversors com ara CDTI, a través del seu programa lnnvierte, a més de family offices vinculats al sector de la salut, laboratoris farmacèutics, inversors financers, i entitats acadèmiques vinculades al sector salut.

“El fons Clau Innohealth pretén ser referència al sector de la salut en l’àmbit nacional. El nostre model d’inversió es caracteritza perquè no sols aportem diners, sinó que també acompanyem a les empreses del nostre portafolis amb coneixement, expertise i contactes, ajudant-les a convertir-se en líders del seu sector, gràcies al nostre posicionament i ampli ‘track record’ en el mercat, construït entorn d’un equip multidisciplinari amb una llarga trajectòria en inversions en healthtech”, subtralla Santiago Lozano, director de fons de Clave Capital.

» Notícia relacionada [+]