Sense categoria

By 27 febrer 2012novembre 16th, 2020No Comments
 27.02.2012

CIES participa al «Forum on Inclusive Growth» a Timor-Leste

El Centre d'Investigació d'Economia i Societat (CIES) –amb seu en el Parc Científic Barcelona– va participar en el «Forum on Inclusive Growth», que es va dur a terme els passats 6 i 7 de febrer a Dili, la capital de Timor-Leste (sud-est asiàtic). L'esdeveniment va tenir com a principal objectiu crear un espai de diàleg per promoure –des d'una perspectiva multidisciplinària– el desenvolupament sostenible del país, sobre les premisses de l'esperit emprenedor i la cohesió social, en el marc de l'actual Pla de Desenvolupament Estratègic de Timor-Leste (2011-2030).

El fòrum, que es va desenvolupar sota el lema «Mai Ita Hamutuk Haburas Hanoin Merkadu Ba», és el primer d’aquest tipus que es duu a terme al país, i va coincidir amb l’Any Internacional de les Cooperatives de les Nacions Unides. En el decurs de l’esdeveniment, el ministre d’Economia, responsables de les polítiques nacionals, representants de cooperatives, micro, petites i mitjanes empreses, actors de la societat civil i experts de diverses nacionalitats es van reunir per intercanviar coneixements i experiències en aquest àmbit.

El Centre d’Investigació d’Economia i Societat (CIES) va estar present al fòrum per donar suport al projecte integral del Cluster de Cooperação Mós Bele que es va presentar com un exemple de bones pràctiques a causa de la seva llarga experiència en temes d’empresa social i desenvolupament sostenible. El projecte –creat i liderat per João Carvalho, ex- alumne del Master en Responsabilitat Social de CIES –treballa per al desenvolupament sostenible en Maubara, un districte de Timor-Leste, amb la finalitat de fomentar el desenvolupament rural integrat i sostenible de qualitat i la creació del ben comú, a través de l’enfortiment dels actors socials, la inclusió social, l’eficiència col·lectiva, la creació i diversificació dels ingressos, l’elaboració i qualificació de l’oferta i l’accés als mercats, al crèdit i al finançament.

El Centre d’Investigació d’Economia i Societat (CIES) va néixer a Barcelona el 1992 i la seva activitat se centra en l’estudi de la combinació entre interessos econòmics i cohesió social, a través de la recerca, docència i difusió, estimulant i donant suport als projectes innovadors per al seu desenvolupament i creant plataformes i xarxes que potenciïn els seus efectes. CIES forma part del Parc Científic Barcelona com a centre d’R+D+i, i està vinculat a la Universitat de Barcelona (UB) per a la realització conjunta d’activitats de recerca i programes de formació.

A l’actualitat, la Fundació CIES imparteix dos màsters sobre RSC que combinen la formació on line amb sessions presencials: el «» (MRS) i el «» (MES). Ambdós estan organitzats per CIES i l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3), en col·laboració amb George State University d’Atlanta (USA).

A més a més, la Fundació disposa d’un campus virtual que li permet tenir una cartera formativa innovadora, i es promotora de la formada per alumnes, investigadors, professors i professionals del sector que dóna permanència a l’intercanvi d’experiències.