Sense categoria

CIES I la Geòrgia State University organitzen la 5a jornada sobre RSC i Empresa Social

By 4 de maig de 2012novembre 16th, 2020No Comments
 04.05.2012

Del 7 al 11 de maig, a la sala d'actes de l'Andrew Young School of Policy Studies de la Geòrgia State University d'Atlanta (EUA), tindrà lloc la 5a edició de la jornada «Responsabilitat Social Corporativa i Empresa Social des d'una perspectiva internacional», organitzada per la i la Geòrgia State University, amb la col·laboració de la Fundació Repsol i Adasa Sistemes. El fòrum brindarà l'oportunitat d'establir un espai per a la reflexió i el debat sobre la implementació de la Responsabilitat Social Corporativa (RSC), un dels principals desafiaments d'aquest segle.

A la jornada hi participaran destacades personalitats de l’àmbit de l’RSC i de l’Empresa Social de diversos països, com ara Isabel Vidal, presidenta de la Fundació CIES i catedràtica (EU) de la Teoria Econòmica de la Universitat de Barcelona; Ramón Mullerat, expresident del Consell de Col·legis d’Advocats de la Unió Europea i de la Comissió de Responsabilitat Social de l’Empresa de l’International Bar Association; i Steve Olson, director del Center for Ethics and Coporate Social Responsibility de la Geòrgia State University.

A la trobada s’analitzaran les diferents estratègies d’RSC que estan implementant les empreses americanes, així com les noves tendències, gestió i rendició de comptes en les empreses socials als contextos internacionals.

En el marc de la jornada es durà a terme, a la Geòrgia Bar Association d’Atlanta, una taula rodona en què participaran diversos directius de companyies nord-americanes que explicaran les mesures que estan adoptant per abordar les conseqüències socials de les seves activitats. L’acte comptarà amb la participació de representants de les companyies UPS, Home Depot i Goodwill Industries, entre d’altres.

El Centre d’Investigació d’Economia i Societat (CIES) va néixer a Barcelona el 1992 i la seva activitat se centra en l’estudi de la combinació entre interessos econòmics i cohesió social, a través de la recerca, docència i difusió, estimulant i donant suport als projectes innovadors per al seu desenvolupament i creant plataformes i xarxes que potenciïn els seus efectes. CIES forma part del Parc Científic Barcelona com a centre d’R+D+i, i està vinculat a la Universitat de Barcelona (UB) per a la realització conjunta d’activitats de recerca i programes de formació.

A l’actualitat, la Fundació CIES imparteix dos màster sobre RSC que combinen la formació on line amb sessions presencials: el «» (MRS) i el «» (MES). Ambdós estan organitzats per CIES i l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3), en col·laboració amb George State University d’Atlanta (USA).

A més a més, la Fundació disposa d’un campus virtual que li permet tenir una cartera formativa innovadora, i es promotora de la formada per alumnes, investigadors, professors i professionals del sector que dóna permanència a l’intercanvi d’experiències.