Carme Plasencia (centre) amb el director general i la gerent del Parc Científic de Barcelona, Ignasi Belda i Pilar Gil.
 20.01.2017

Carme Plasencia rep el premi femtalent a la Trajectòria Professional

Carme Plasencia, CEO i cofundadora de la biotecnològica Aromics, amb seu al Parc Científic de Barcelona (PCB), ha guanyat el premi femtalent a la 'Trajectòria Professional'. Greenaltech i Seed&Click, ubicades també al PCB, han rebut una menció especial en les categories 'Innovació' i 'Organització amb valors femtalent', respectivament. El lliurament dels guardons es va dur a terme aquest divendres al Parc Tecnològic de Barcelona Activa, en el marc de l’edició 2017 del femtalent fòrum, que va aplegar més de 200 assistents i 10 ponents del món de l’emprenedoria, les finances i la innovació social.

La plataforma femtalent ha lliurat els seus cinc guardons anuals en el decurs d’un acte encapçalat per Teresa Pitarch, presidenta de l’Institut Català de les Dones; Sara Berbel, directora de Barcelona Activa, i Josep M Piqué, president de l’Associació Internacional de Parcs Científics i Àrees d’Innovació (IASP), president de la Xarxa de Parcs Científics i Tecnològics de Catalunya (XPCAT), i també president executiu de La Salle Technova.

Carme Plasencia, CEO i cofundadora d’Aromics, ha rebut el premi a la Trajèctoria Professional “amb orgull i satisfacció, ja que és un reconeixement a l’esforç i la labor realitzada, tant científica com al capdavant d’Aromics, un projecte biotec que vaig iniciar fa 11 anys amb uns companys de viatge excepcionals: Narcis, Inma i Irene. Sense ells, no hagués estat possible. El meu agraïment també a tots els que m’han ajudat en aquest camí: socis, mentors, treballadors, clients, col·laboradors i institucions i, especialment, a Narcis Clavell pel seu suport incondicional, i al Parc Científic de Barcelona, com a incubadora del nostre projecte.”

Aromics és una start-up fonamentada en l’experiència de Carme Plasencia en biologia molecular aplicada al càncer  amb l’objectiu de traslladar els avenços científics a la clínica.  Des de la seva creació, ha combinat el desenvolupament de productes propis amb una activitat de serveis a tercers que ha permès el creixement sostingut de l’empresa. El seu model de negoci gira al voltant d’una elevada activitat d’R+D, a la qual destina prop del 70% del seu pressupost. Durant aquests onze anys, la companyia ha mobilitzat més de 5M€ procedents de les aportacions dels seus socis fundadors, ingressos per vendes de serveis preclínics, i ajudes publiques. A la seva cartera es troben projectes recolzats per l’administració pública catalana, el més recent al marc de les Comunitats RIS3cat dins del programa operatiu del FEDER Catalunya 2014-2020.

…“L’après? Que no existeixen objectius inassolibles si tens passió i il·lusió pel que fas, però també que aconseguir-los implica treballar durament, assumir els errors, superar obstacles, viure moments bons i dolents i, sobretot, perseverar, intentar envoltar-te de bons assessors, companys i un bon equip, i aprendre sempre tot el que puguis en el procés. La nostra meta és créixer cap al desenvolupament de teràpies que aconsegueixin arribar als pacients. És per això que hem obert una campanya de micromecenatge a fi de portar a clínica el nostre fàrmac per al tractament del mesotelioma maligne que ens permeti donar un petit pas més cap al futur”, explica Carme Plasencia.

És el moment: valora’t!

Un any més, el femtalent fórum ha esdevingut un espai privilegiat per compartir bones pràctiques i experiències liderades per dones a la nostra economia i societat. Sota el lema “És el moment: valora’t”, l’edició d’enguany ha estat centrada en posar en valor el talent de les dones, motivar-les a posar en valor la seva trajectòria professional, així com fer una doble mirada mostrant experiències de diverses emprenedores que financen projectes innovadors o que han rebut finançament.

La jornada ha finalitzat, com ja és habitual, amb l’entrega dels premis que reconeixen persones i organitzacions amb valors femtalent. A més de Carme Plasencia, els guardonats en aquesta edició han estat:Txell Costa, fundadora i CEO de Txell Costa Group (Talent Emergent); la Fundació Ship2B (Organització amb valors femtalent); l’empresa ideas4all (Innovació) i el periodista Jordi Évole (Comunicació) pel seu programa Salvados a La Sexta TV.

Greenaltech i Seed&Click, amb seu al PCB, han rebut una menció especial en les categories ‘Innovació’ i ‘Organització amb valors femtalent’, respectivament.

femtalent és una iniciativa innovadora de la Xarxa de Parcs Científics i Tecnològics de Catalunya (XPCAT) que, juntament amb diverses associacions de dones i organitzacions com Barcelona Activa, promou la igualtat d’oportunitats i la gestió del talent femení a l’Economia del Coneixement. Actualment inclou 26 col·lectius de dones dels àmbits de la ciència, la tecnologia, l’emprenedoria i la innovació.

Notícia relacionada [+]