L'investigador Benjamí Oller durant la seva intervenció a l’acte de lliurament dels Premis Pioner 2015 (Foto: CERCA).
 18.12.2015

Benjamí Oller de l’IRB guanya un dels cinc Premis Pioner 2015

El científic Benjamí Oller del laboratori del professor Ernest Giralt a l'Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona), ha guanyat un dels cinc Premis Pioner 2015, atorgats per la Institució CERCA de la Generalitat de Catalunya per reconeixer a doctorats recents que orienten el seu projecte a obtenir resultats industrials o comercials.

La tesi del Dr. Oller, titulada ‘From bee venom to blood-brain barrier shuttles. Development of minimized apamin derivatives for brain delivery of antibodies and other cargoes’, tracta sobre la utilització de derivats de l’apamina, el verí de les abelles, com a pèptids llançadora per superar la barrera hematoencefàlica. El jurat ha valorat l’aproximació original a un problema clínic important sense gaire solucions alternatives i el seguiment del procés de transferència.

Benjamí Oller es va incorporar a l’IRB Barcelona el 2010 per iniciar el doctorat amb una beca del Programa Internacional de “la Caixa” al laboratori Design, synthesis and structure of peptides and proteins, liderat del professor Ernest Giralt. Durant la seva estada al centre, també va fer de tutor del curs per a estudiants de secundària ‘Crazy about Biomedicine’ i va formar part del PhD Student Council així com del comitè d’organització del PhD Student Symposium de 2013. Després d’aquests cinc anys de formació a l’IRB Barcelona, Benjamí Oller començarà aquest gener l’etapa postdoctoral a Cambridge, Regne Unit.

Els premis Pioner neixen amb la voluntat de reconèixer aquells investigadors dels centres CERCA que durant els darrers 18 mesos han presentat la tesi doctoral amb una clara vocació per iniciar o enfortir alguna tecnologia o producte que pugui tenir interès industrial o comercial, o bé que contribueix significativament al desenvolupament de polítiques públiques. En aquesta segona edició dels premis, hi han participat dinou investigadors provinents de tretze centres de recerca de Catalunya. La dotació de cada premi és de 1.000 Euros, que aporten les institucions i empreses col·laboradores amb aquesta iniciativa.

Els altres guanyadors dels Premis Pioner han estat Michal Drozdzal, del Computer Vision Center (CVC), Alessandro Franci, del Centre Internacional de Mètodes Numèrics en Enginyeria (CIMNE), i Maria Soler Aznar i Núria Alejandra Vázquez Mera, de l’Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2).