17.06.2015

Anna Taratiel explora la relació entre art i ciència a través de la seva intervenció al Parc Científic de Barcelona

Anna Taratiel, una de les representants més destacades del moviment global de l’street-art, ha culminat la seva intervenció artística al Parc Científic de Barcelona (PCB) que va iniciar el passat octubre. Es tracta d’una pintura mural de grans dimensions que cobreix les parets del passadís central —de més de 80 metres de longitud— que uneix els edificis Clúster I i Clúster II del PCB, on conflueixen un gran nombre dels laboratoris dels diversos centres, empreses i instituts de recerca instal·lats al Parc.

L’obra realitzada per Taratiel al Parc és una composició de formes geomètriques caracteritzada per un alt impacte visual, la depuració compositiva i la saturació cromàtica, tres constants de la pintura d’aquesta artista, com subratlla el comissari artístic Alex Brahim, per a qui els patrons d’expressió de Taratiel són “altament personals, fàcilment recognoscibles i contaminats per influències com el disseny, la cultura popular, allò urbà o el consum”.

“El concepte que he volgut explorar amb aquesta peça —explica Anna Taratiel— és el tema de la recerca científica com un recorregut incert i laberíntic”. D’un extrem a l’altre d’aquesta avinguda interior que uneix els accessos als edificis Clúster I i Clúster II, la pintura “dialoga” amb l’espai, jugant amb les dues i tres dimensions, incorporant a l’obra els elements arquitectònics i la senyalització, oferint perspectives insòlites”.

“El que volíem a l’encarregar l’obra era que, des d’una total llibertat artística, la creació de l’Anna dotés aquest espai d’una personalitat pròpia, que incorporés valors com dinamisme, creativitat, rigor, vitalitat…, uns valors que són propis de la comunitat d’investigadors, emprenedors i professionals que treballen al Parc. Pensem que l’objectiu s’ha aconseguit amb escreix”, indica Adela Farré, directora de Comunicació, Màrqueting i Promoció del PCB.

Per a dur a terme aquesta intervenció Anna Taratiel ha comptat amb la col·laboració de Luz Rodriguez Baquero, Ricardo Salgueiro López i Joan Serra Balcells, alumnes de l‘Escola de Disseny i Art La Llotja.

La creació audaç i avantguardista de l’Anna Taratiel és la segona iniciativa amb què el Parc Científic de Barcelona vol promoure la interacció entre ciència i art: el juny de 2014 es va inaugurar ‘El Jardí del Parc’, un espai de lleure per a la Comunitat PCB on va realitzar una intervenció artística la pintora Nuria Mora, una proposta plàstica que treballa amb la geometria de l’espai i el seu mobiliari, i que combina la simplicitat de les formes abstractes i volums plans amb una paleta de colors fets a mà per la pròpia pintora.

Galeria d’imatges al Flickr [+]