Patrick Tresserras, CEO d'AVX Pharma (Foto: Parc Científic de Barcelona).
 28.11.2019

Aerie Pharmaceuticals anuncia un acord per adquirir Avizorex Pharma per 10 M$

La farmacèutica Aerie Pharmaceuticals, que cotitza al Nasqad, ha anunciat l'adquisició d'Avizorex Pharma (AVX Pharma) amb seu al Parc Científic de Barcelona, per un import de 10 milions de dòlars. La companyia, fundada l'any 2013 com a spin-off de la Universitat Miguel Hernández d'Elx (UMH) per l'emprenedor Patrick Tresserras i el professor Carlos Belmonte de l'Institut de Neurociències (UMH -CSIC) d'Alacant, està especialitzada en el desenvolupament de teràpies innovadores per a la síndrome d'ull sec.

Aerie Pharmaceuticals, Inc. (Aerie), una companyia farmacèutica oftàlmica enfocada en el descobriment, desenvolupament i comercialització de teràpies de primer nivell per al tractament de pacients amb glaucoma d’angle obert, malalties de la retina i altres malalties de l’ull, ha anunciat la signatura d’un acord per a l’adquisició d’Avizorex Pharma, SL (AVX Pharma).

AVX va completar un estudi de Fase 2a en subjectes d’ull sec a principis d’aquest any amb el seu candidat líder de producte, AVX-012. L’ingredient actiu en AVX-012 és un agonista potent i selectiu del canal iònic TRPM8, un sensor de fred i un sensor d’osmolaritat que regula la humitat de la superfície ocular i la taxa de parpelleig. En estimular aquests processos de manera fisiològica, els agonistes de TRPM8 tenen el potencial de restaurar l’estabilitat de la pel·lícula lacrimal i reduir la incomoditat en pacients amb ull sec. Els resultats positius de l’estudi de Fase 2a recolzen el potencial terapèutic de AVX-012 per a tractar els signes i símptomes de l’ull sec, i Aerie planeja iniciar un estudi de Fase 2b més gran a finalitats de 2020.

“Aquesta adquisició reforça la nostra cartera de productes amb un candidat per a productes d’ull sec en etapa clínica, i estem entusiasmats d’ampliar la nostra presència en oftalmologia. Aquest producte té un nou mecanisme d’acció per a tractar l’ull sec i creiem que, si s’aprova, podria complementar molt bé els medicaments actualment aprovats per a aquesta indicació. Atès que la majoria dels nostres esforços el 2020 se centraran en estudis no clínics de suport, actualment no esperem augmentar significativament les nostres despeses d’R+D l’any vinent”, va afirmar Vicente Anido,  president i director Executiu en Aerie.

El president i director executiu d’AVX Pharma, Patrick Tresserras, va declarar: “Estem encantats que aquesta transacció acceleri el desenvolupament d’AVX-012 cap a assajos clínics en etapes posteriors. Aerie, com una companyia única enfocada en oftalmologia amb un historial de desenvolupament i comercialització de medicaments oftàlmics, està ben posicionada per a complir la nostra visió d’abordar aquesta indicació des d’una nova manera d’acció per al benefici de milions de pacients que sofreixen de malaltia de l’ull sec “.

Segons els termes de l’acord, Aerie adquirirà AVX Pharma en una transacció en efectiu. Aerie realitzarà un pagament inicial de 10 milions de dòlars subjecte als ajustos habituals, i els accionistes d’AVX Pharma tindran dret a rebre pagaments addicionals subjectes a l’assoliment de certes fites d’acompliment clínic i reglamentari, més regalies sobre les vendes de productes aprovats de la cartera de desenvolupament d’AVX Pharma. A més d’AVX-012, Aerie també adquirirà drets sobre altres compostos dirigits a TRPM8. Les parts esperen tancar l’adquisició abans de cap d’any a l’espera de la finalització de certes obligacions prèvies al tancament.

AVX Pharma és una companyia farmacèutica oftalmològica espanyola fundada el 2013 per Patrick Tresserras i el professor Carlos Belmonte, com a spin-off de la Universitat Miguel Hernandez d’Elx, centrada en el desenvolupament de noves teràpies per al síndrome dels ulls secs. La tecnologia d’AVX es va originar com a fruit de la investigació realitzada pel Dr. Belmonte a l’Institut de Neurociències d’Alacant. L’empresa, recolzada per Inveready Innvierte Biotech II com a inversor principal, va completar enguany un estudi de fase 2a amb el seu candidat principal, l’AVX-012.

Notícia relacionada [+]