Sense categoria

By 7 març 2008novembre 16th, 2020No Comments
 07.03.2008

Advancell provarà a Espanya un nou tractament contra la leucèmia

La biotecnològica Advancell, ubicada al Parc Científic de Barcelona, ha rebut l'autorització de l'Agencia Española de Medicamentos y Productos Sanitarios (AEMPS) per realitzar les primeres proves en pacients d'un nou tractament per a la leucèmica limfocítica crònica, que és el tipus més freqüent a Occident. La fase clínica es durà a terme a l'Institut Català d'Oncologia (ICO), i s'està desenvolupant també a Bèlgica i França. La inversió total pel desenvolupament d'aquest tractament podria superar els 50 milions d'euros i l' empresa espera disposar de resultats durant el 2009.

A diferència de les quimioteràpies existents per aquesta malaltia, aquest nou tractament ha mostrat, en proves in vitro, que és capaç d’eliminar les cèl·lules leucèmiques amb una mínima toxicitat per a les cèl·lules sanes. Aquesta selectivitat es tradueix en una potencial reducció del risc d’infecció i d’altres efectes produïts pels actuals tractaments.

La leucèmia limfocítica crònica és una malaltia que afecta a unes 300.000 persones al món, i un 40% dels casos són pacients de més de 65 anys. A Espanya es diagnostiquen 1.800 nous casos cada any i la supervivència és molt variable, ja que oscil·la entre pocs mesos i vàries dècades.

Segons el director general de Advancell, Lluís Ruiz-Ávila, “l’aprovació per part de l’AEMPS de l’assaig clínic constitueix una autèntica fita per a la investigació traslacional espanyola. Es tracta d’un descobriment acadèmic fruit de la col·laboració entre investigadors bàsics i clínics, que ha estat patentat i transferit a una empresa que ha sorgit de la pròpia universitat, que l’ha desenvolupat d’acord amb els estrictes requisits que regulen l’administració d’un nou fàrmac a un pacient. A més, ha aconseguit per a la nova molècula l’estatus de medicament orfe que concedeix la Unió Europea i ha obtingut el reconeixement internacional d’un soci extern com la biofarmacèutica Protherics”.

L’empresa Advancell compta amb dues divisions: la de Farma, que s’orienta cap al desenvolupament de fàrmacs innovadors mitjançant la recerca de noves aplicacions per a molècules conegudes, i la de Serveis i Reactius, que utilitza mètodes ‘in vitro’ basats en cèl·lules per predir l’eficàcia, la seguretat i el mecanisme d’acció de molècules en desenvolupament. El seu model de negoci es basa en una metodologia que permet reduir considerablement els costos, els riscos i el temps de desenvolupament d’un fàrmac.