Jean-Philippe Combal (Foto: Splice Bio).
 21.01.2021

La biotecnològica Splice Bio nomena Jean-Philippe Combal president del Consell d’Administració

Splice Bio, empresa biotecnològica de teràpia gènica basada en tecnologia desenvolupada a la Universitat de Princeton, ha anunciat avui el nomenament de Jean-Philippe Combal com a president del consell d’administració de la companyia, ubicada  al Parc Científic de Barcelona.

El Dr. Combal és un executiu i empresari de reconegut prestigi amb 30 anys d’experiència en la indústria farmacèutica i biotecnològica i, en particular, en el camp de la teràpia gènica.

“L’experiència d’en Jean-Philippe en el desenvolupament de productes innovadors i en la creació d’empreses biotecnològiques serà molt valuosa per assolir el nostre objectiu de desenvolupar noves teràpies gèniques per tractar pacients que pateixen malalties genètiques incurables”, comenta el Dr. Miquel Vila-Perelló, CEO de Splice Bio. “La seva destacada experiència i exitosa trajectòria en el desenvolupament de productes de teràpia gènica serà cabdal en el desenvolupament d’un pipeline de productes basats en la nostra innovadora plataforma tecnològica. Donem la benvinguda a en Jean-Philippe al nostre equip i estem desitjant treballar amb ell per fer arribar noves teràpies gèniques als pacients.”

“És un honor haver estat nomenat president del consell d’administració d’una empresa com Splice Bio, que ha desenvolupat una poderosa plataforma de teràpia gènica amb el potencial de tractar malalties per les que no hi ha cap opció terapèutica disponible avui dia”, declara el Dr. Combal. “Splice Bio ha reunit un fantàstic equip amb experiència en enginyeria de proteïnes i teràpia gènica. És un plaer unir-m’hi per contribuir en el seu objectiu d’expandir l’abast de la teràpia gènica al tractament de malalties causades per gens de gran mida.”

Jean-Philippe Combal és un executiu i empresari de reconegut prestigi amb experiència en la creació i gestió d’empreses farmacèutiques i biotecnològiques, així com en el seu finançament i creixement mitjançant venture capital, sortida a borsa i fusions i adquisicions. Actualment és director executiu i cofundador de Vivet Therapeutics.

Prèviament, el Dr. Combal va exercir com a director d’operacions de GenSight Biologics; va liderar l’àrea terapèutica estratègica de Galderma International; va ser vicepresident de màrqueting estratègic de la divisió oftàlmica de Fovea-Sanofi, i vicepresident i director de desenvolupament de Fovea, on va exercir un paper decisiu en el desenvolupament de tots els productes que van resultar en l’adquisició de Fovea per part de Sanofi l’any 2009.

El Dr. Combal és llicenciat en farmàcia i doctor per la Universitat de París XI i París V, respectivament, i graduat en negocis de màrqueting estratègic per ESCP Business School i de gestió per CEDEP-INSEAD.

PCB