El Parc Científic de Barcelona aposta per convertir-se en el pol d’empreses Medtech de Catalunya Notícies

El Parc Científic de Barcelona, un ecosistema pioner al nostre país en el foment de la innovació científica, tecnològica i empresarial en ciències de la vida, encara una nova fase de creixement, habilitant 1.200 metres quadrats d’oficina, especialment per a empreses de tecnologies mèdiques. Per convertir-se en el pol Medtech de Catalunya, el PCB s’ha aliat amb GENESIS Biomed, amb seu al Parc. Fundada per Josep Lluís Falcó el 2017, la companyia ha captat fins ara més de 60 milions d’euros per als seus clients.

Cebiotex tanca una segona ronda de finançament d’1.8M d’euros Notícies

Cebiotex –una spin-off de l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona (HSJD) i de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) amb seu al Parc Científic de Barcelona (PCB)– ha tancat una ronda de finançament per un import d’1.8 milions d’euros que li permetrà finalitzar la fase preclínica regulatòria d’un tractament oncològic postquirúrgic per als sarcomes de parts toves: el CEB-0. Es tracta de la primera aplicació terapèutica desenvolupada mitjançant la seva innovadora plataforma tecnològica Cebiotex®, basada en l’aplicació biomèdica de les nanofibres per a l’alliberament local de fàrmacs (Local Drug Delivery System).

Marco Pugliese: “L’EIT Health Spain és una aliança públicoprivada molt potent en termes d’excel·lència i capacitat” Notícies

Fa menys d’un mes que Marco Pugliese va assumir la Direcció General del node espanyol de l’EIT Health, la comunitat de coneixement i innovació (Knowledge and Innovation Community, KIC) en vida saludable i envelliment actiu, una de les sis KICs impulsades per l’Institut Europeu d’Innovació i Tecnologia (EIT). L’EIT Health Spain té la seva seu al Parc Científic de Barcelona (PCB) i està integrada per 17 entitats públiques i privades líders en el seu sector. Pugliese ens revela quins seran els eixos prioritaris de la seva gestió al capdavant d’un consorci de tal magnitud.

Sylvie Bove, nova directora general de l’EIT Health Notícies

Sylvie Bove ha estat nomenada nova directora general de l’EIT Health, la comunitat de coneixement i innovació (Knowledge and Innovation Community, KIC) en vida saludable i envelliment actiu impulsada per l’Institut Europeu d’Innovació i Tecnologia (EIT). El node espanyol, EIT Health Spain, liderat per la Universitat de Barcelona (UB) amb el suport de Biocat, té la seva seu al Parc Científic de Barcelona (PCB) i està  integrat per 50 partners principals i 90 partners associats de l’àmbit públic i privat, capdavanters al seu sector i compromesos amb la innovació en salut. Bove s’incorporarà al càrrec l’1 se setembre

Health 2.0 Europe, la cimera europea del sector TIC Salut, arriba a Barcelona Notícies

Després de cinc edicions, Health 2.0 Europe –l’aparador de referència per explorar i examinar noves col·laboracions en el món de les TIC en salut a Europa– tindrà lloc, per primer cop, a Barcelona del 18 al 20 Maig a l’Auditori AXA. La conferència, que reunirà la comunitat internacional d’innovació en salut, uns 500 delegats, entre els que hi ha emprenedors, inversors, executius, farmacèutiques, asseguradores, metges i pacients, comptarà amb la participació activa de Montserrat Vendrell, directora del Parc Científic de Barcelona (PCB) i Biocat.

El PCB acull la presentació del node espanyol de l’EIT Heath, la major iniciativa de la UE a l’àmbit de la innovació en salut Notícies

El Parc Científic de Barcelona (PCB) va acollir ahir l’acte de presentació del node espanyol de la Knowledge and Innovation Community (KIC) en Salut, l’EIT-Health. Constituïda per l’European Institute of Technology (EIT), es tracta del projecte més ambiciós que s’ha fet mai a Europa amb finançament públic a l’àmbit de la innovació i l’emprenedoria per a una vida saludable i un envelliment actiu. L’EIT Health Spain –liderada per la Universitat de Barcelona amb el suport de Biocat– està integrada per 25 entitats públiques i privades capdavanteres al seu sector i compromeses amb la innovació en salut, i tindrà la seva seu al PCB.