Connecta’t a la recerca…i vine a resoldre enigmes científics! Notícies

En el marc de la 17a edició de la Fira Recerca en Directe –organitzada pel Parc Científic de Barcelona i Obra Social “la Caixa”– més de 80 investigadores i investigadors d’onze centres capdavanters de Catalunya traslladaran els seus laboratoris a CosmoCaixa Barcelonadel 6 al 9 de març, per convidar als ciutadans a participar en els seus projectes de recerca i resoldre enigmes tot seguint el mètode científic.

Un catxalot al Parc Notícies

L’obra Catxalot, de Christophe Deluz, una pintura mural al PCBeach, la nova àrea de lleure del Parc Científic de Barcelona, ha estat un dels darrers projectes del Parc per promoure…

Droplite obre una ronda de 600.000€ per accelerar la fabricació del seu dispositiu de diagnòstic en temps real Notícies

Droplite, amb seu al Parc Científic de Barcelona, ha obert una ronda de finançament de 600.000 euros per accelerar al desenvolupament industrial d’un innovador dispositiu mèdic de diagnòstic ràpid en el punt d’atenció al pacient (Point of Care, POC). La companyia, que va néixer el 2018 al si de l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO), de la mà de dos científics emprenedors, André Guedes i Rafael Porcar, va estar reconeguda amb el Seal of Excellence de la Comissió Europea, i el segell de Pyme Innovadora del Ministeri de Ciència i Innovació.

La FDA compra la llicència del software CLARITY de Chemotargets Notícies

La companyia Chemotargets –amb seu al Parc Científic de Barcelona i líder global en el desenvolupament de plataformes d’intel·ligència i predicció de disseny de fàrmacs– ha signat un acord de llicència amb la Food and Drug Administration (FDA), pel qual cedeix els drets d’ús de la seva plataforma CLARITY® per predir esdeveniments adversos a les avaluacions de riscos de medicaments en desenvolupament o de noves aplicacions terapèutiques dels ja comercialitzats.

Un miler d’estudiants participen en les sessions i monòlegs científics de “Cuestión de ciencia” Notícies

Un miler estudiants de secundària de 30 centres educatius catalans van gaudir aquesta setmana de les sessions de monòlegs científics celebrades al Parc Científic de Barcelona (PCB) en el marc de la iniciativa “Cuestión de ciencia”, amb la qual Bayer, en col·laboració amb Big Van Ciencia i el PCB, vol apropar la ciència als joves i inspirar-los sobre el seu futur.

EIT Health Spain premia els millors projectes d’innovació i emprenedoria Notícies

EIT Health Spain, el node espanyol d’EIT Health– la Comunitat de Coneixement i Innovació (Knowledge and Innovation CommunityKIC) en vida saludable i envelliment actiu impulsada per l’Institut Europeu d’Innovació i Tecnologia (EIT)– va tancar dijous el seu primer any d’activitat amb un acte al Parc Científic de Barcelona (PCB), seu de l’associació. EIT Health Spain aplega actualment 18 entitats públiques i privades capdavanteres a les tres àrees del triangle de la innovació: recerca, educació i creació d’empreses en el sector salut.