Foto: Big Van Ciència.
 28.09.2020

Novartis i el Parc Científic de Barcelona llancen el programa “Reimagina la Ciència”

Novartis, el Parc Científic de Barcelona (PCB) i Big Van Ciencia han anunciat avui el llançament del programa "Reimagina la Ciència: assaigs clínics, investigació i desenvolupament de medicaments" perquè professors i alumnes descobreixin la importància de la recerca clínica usant formats innovadors. L'objectiu principal d'aquesta iniciativa és fomentar la curiositat científica entre mestres i joves a través de noves metodologies de treball en l'àmbit educatiu.

Novartis, el Parc Científic de Barcelona (PCB) i Big Van Ciència acaben de llançar el programa “Reimagina la Ciència: assaigs clínics, investigació i desenvolupament de medicaments”. Aquesta iniciativa d’àmbit acadèmic posa el focus en la rellevància de la recerca clínica, per a l’avanç de la medicina. També pretén fomentar l’interès per la ciència entre els adolescents.

“Reimagina la Ciència: assaigs clínics, investigació i desenvolupament de medicaments” és un programa dirigit als alumnes de 1r d’ESO fins a 2n de Batxillerat d’instituts catalans. El programa va arrencar el 28 de setembre i finalitzarà el gener de 2021 en la seva primera edició. Seran els mateixos centres educatius els que tindran l’oportunitat d’inscriure al programa als seus alumnes i professorat en aquest web [+].

Novartis, fidel al seu compromís amb les noves generacions i amb una cultura curiosa i inspiradora, ha desenvolupat juntament amb Big Van Ciencia una sèrie de materials pedagògics adaptats als currículums de l’alumnat, basats en eines d’eLearning. Són materials que s’oferiran als docents per facilitar al seu alumnat l’aproximació dels conceptes clau relacionats amb els assajos clínics i el desenvolupament de medicaments.

La iniciativa culminarà amb la creació de materials audiovisuals per part dels alumnes, on hauran d’explicar els continguts apresos en el projecte d’una forma creativa. El programa planteja als participants la utilització del gènere teatral del monòleg humorístic per aconseguir acostar les arts escèniques als més joves a través d’un format que els és proper i que utilitza un llenguatge que els resulta molt atractiu. En combinar-ho amb contingut científic, el procés resulta divertit i pedagògic. A més dels monòlegs seran acceptades cançons, vídeos animats, esquetxos teatralitzats o flash-movies.

Novartis ha fet una clara aposta per la cultura digital, i per això premiarà les millors i més disruptives creacions amb l’assistència a l’espectacle final de Big Van Ciència. Javier Malpesa, responsable d’Investigació Clínica de Novartis afirma: “Estem molt orgullosos de promoure aquest programa, que reafirma la nostra aposta pel futur de la recerca del nostre país. La companyia està compromesa amb aportar valor a la societat i estem convençuts que amb aquesta iniciativa ajudarem a la comunitat educativa i despertarem la curiositat per la investigació a molts joves. El projecte “Reimagina la Ciència” està totalment alineat amb el nostre propòsit de reimaginar la medicina i estem desitjant veure les creacions que aconseguiran els estudiants “.

El Parc Científic de Barcelona acollirà, sempre que la situació sanitària ho permeti, l’espectacle de monòlegs científics de Big Van Ciència en el qual es projectarà una selecció amb els millors vídeos realitzats pels participants del programa. A més, els alumnes tindran l’oportunitat de fer una visita guiada a les instal·lacions d’aquest centre capdavanter en ciències de la vida i la salut.

Segons la directora de PCB, Maria Terrades, “un dels objectius de Parc Científic dins del seu programa Recerca en Societat és despertar les vocacions científiques entre els més joves. El Parc s’acosta al professorat i els joves al món de la investigació i reimagina la ciència es planteja aquest repte i a més ho fa amb un enfocament amè, divertit i innovador abordant una temàtica d’actualitat com són els assaigs clínics”.

“Reimagina la Ciència” s’emmarca dintre del programa  Recerca en Societat del Parc Científic de Barcelona, que compta amb el suport de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT) del Ministeri de Ciència i Innovació, y del Ajuntament de Barcelona. El programa organitza més de 100 activitats anuals. El 2016 va ser reconegut amb el Segell de Qualitat Educativa del Consell de Coordinació Pedagògica de Barcelona (CCP), i el 2018, amb el Premi Barcelona Innovació Educativa de l’Ajuntament de Barcelona, que reconeix les iniciatives d’innovació pedagògica que es duen a terme en la ciutat per a promoure les oportunitats formatives i la inclusió social.