04.11.2020

Gran èxit del 13è simposi anual de l’IBEC “Bioenginyeria per a la Medicina del Futur i de Precisió”

L’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC), amb seu al Parc, va organitzar del 27 al 28 d’octubre el seu 13è Simposi. Amb més de 400 assistents inscrits, l’’esdeveniment, que aquest any va tenir lloc per primera vegada en línia, es va centrar en la “Bioenginyeria per a la Medicina del Futur i de Precisió” i va comptar amb les contribucions de ponents internacionals de primer nivell.

El simposi anual de l’IBEC reuneix cada any experts internacionals d’alt nivell en un fòrum obert de debats interdisciplinaris on també hi ha espai per al networking. Un any més, l’esdeveniment va comptar amb investigadors de renom en el camp de la bioenginyeria i la salut com Robert Langer del MIT, Ada Cavalcanti de la Universitat de Heidelberg o Raquel Yotti, directora de l’Institut de Salut Carlos III, com també representants de la Universitat de Tecnologia de Singapur, de la Infraestructura Europea per a la Medicina Translacional (EATRIS) i el Joint Research Center (JRC), entre d’altres.

En aquesta 13a edició, el simposi es va centrar en una de les principals àrees de recerca a l’IBEC: “Bioenginyeria per a la Medicina del Futur i de Precisió”. Més de 400 assistents es van inscriure per gaudir de les xerrades de ponents internacionals, les 18 flash presentations i 106 pòsters, que van contribuir a un esdeveniment únic que ja s’està convertint en un referent internacional en bioenginyeria.

L’acte d’inauguració va ser dirigit per Josep Samitier, director de l’IBEC, i va comptar amb la participació de: Robert Fabregat, director general de Recerca i Innovació en Salut del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya; per Alfredo González Gómez, secretari general de Salut Digital, Informació i Innovació del Ministeri de Sanitat espanyol i pel professor Francesc Torres, rector de la UPC. Tots ells van assenyalar la importància de la investigació en el camp de la bioenginyeria per a la seva aplicació al present i al futur de la salut.

► Més informació: web de l’IBEC [+]