El Dr. Ernest Giralt (Foto: IRB Barcelona).
 14.10.2020

Ernest Giralt, primer professor emèrit de l’IRB Barcelona

Ernest Giralt Lledó es jubila després de 15 anys a l'Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona), on ha exercit un paper corporatiu i científic clau. El Dr. Giralt, considerat com un sòlid referent internacional per a la ciència d'excel·lència, seguirà vinculat a l'institut com a professor emèrit, fet que li permetrà representar-lo i compartir la seva mentoria i experiència amb l'actual comunitat del centre.

Ernest Giralt Lledó es jubila després de 15 anys de trajectòria a l’IRB Barcelona. El Dr. Giralt ha inspirat la comunitat de l’Institut i ha estat un sòlid referent per a la ciència d’excel·lència. Ara seguirà vinculat al centre com a professor emèrit.

“Estic molt agraït a l’IRB Barcelona, a tots els meus companys de l’Institut i, molt especialment, a tots els membres del meu equip d’investigació, que ens han permès gaudir de tots aquests anys en el nostre intent de fer la millor ciència possible. Modèstia a banda, intentaré posar la meva experiència personal principalment al servei dels joves de l’Institut”, afirma el Dr. Giralt.

Ernest Giralt (Viladecans, 1948) és un dels membres fundadors de l’IRB Barcelona, on ha exercit un paper institucional i científic clau. Cap de Laboratori de Pèptids i Proteïnes de l’IRB Barcelona, la recerca del seu grup es va centrar en els pèptids (petites proteïnes) i les propietats dinàmiques de les proteïnes.

Com a investigador, està considerat el millor químic de pèptids d’Espanya i un dels millors d’Europa, i ha estat pioner en biologia química. Ha realitzat importants contribucions en el camp de la síntesi de pèptids i les aplicacions biomèdiques de pèptids en oncologia i malalties del sistema nerviós central. La seva recerca li ha valgut reconeixements destacats, com el Premi Narcís Monturiol el 1992, el Premi Nacional d’Investigació el 2011 i el Premi Ciutat de Barcelona 2015, entre d’altres.

A més de ser part de l’equip de científics involucrats en la fundació de l’Institut, durant 12 anys va exercir el lloc de Coordinador del Programa de Química i Farmacologia Molecular i va ser un dels impulsors de la innovadora Plataforma d’Espectrometria de Masses i Proteòmica del centre.

Més de 100 joves investigadors amb més de 15 nacionalitats han tingut l’oportunitat de créixer com a científics amb Ernest Giralt com a mentor, i els seus antics estudiants ocupen en l’actualitat llocs de lideratge en nombrosos camps, des de l’acadèmia fins a la indústria.

Paral·lelament a la seva carrera científica, Ernest Giralt sempre ha mostrat interès artístic per la música. Cal destacar la seva dedicació com a intèrpret, així com la seva faceta com a compositor musical. Troba en l’expressió artística una sortida per a la seva creativitat i curiositat.

► Més informació: web de l’IRB Barcelona [+]