Laurent Nguyen, director executiu i cofundador de la biotecnològica (Foto: Accure Therapeutics).
 17.11.2020

Accure Therapeutics arrenca al Parc Científic de Barcelona després del tancament d’una ronda de 7,6 M€

Accure Therapeutics, dedicada al desenvolupament de medicaments innovadors per tractar malalties del sistema nerviós central, arrenca al Parc Científic de Barcelona (PCB) com a nou player de la indústria farmacèutica. La companyia, resultat de la fusió d’Iproteos i Bionure, vinculades al Parc, neix amb una cartera de productes en desenvolupament a partir del portafoli d’ambdues biotecnològiques, i després del tancament d’una primera ronda de finançament de 7,6 M€ liderada per Alta Life Sciences i secundada pel Centre per al Desenvolupament Tecnològic Industrial (CDTI).

Accure Therapeutics ha iniciat la seva activitat al Parc Científic de Barcelona després del tancament, el passat mes de maig, d’una primera ronda de finançament de 7,6 M€, liderada per Alta Life Sciences i secundada pel Centre per al Desenvolupament Tecnològic Industrial (CDTI). La biotecnològica desenvoluparà una cartera de fàrmacs candidats per al tractament de malalties del Sistema Nerviós Central (SNC), amb el suport d’un equip amb una experiència consolidada a la indústria farmacèutica i biotecnològica, al capdavant de les seves operacions.

En l’actualitat, existeix una enorme necessitat mèdica insatisfeta de tractaments per canviar el curs de malalties greus del sistema nerviós central, òrfenes i no òrfenes. En aquest context, Accure Therapeutics seguirà un model corporatiu senzill, que consisteix a integrar actius valuosos, professionals experts, innovadors programes d’R+D i inversors per impulsar un potent motor basat en la creació de valor per als pacients, metges i accionistes.

La companyia començarà treballant en tres programes de recerca de nous medicaments centrats en dianes terapèutiques innovadores. Els actius inicials provenen de dues spin-offs creades al Parc Científic de Barcelona amb el suport de prestigioses institucions acadèmiques i de recerca: Iproteos, spin-off de la Universitat de Barcelona (UB) i de l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona); i Bionure, spin-off de l’Institut d’Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer (IDIBAPS) – Hospital Clínic de Barcelona i del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC). Aquesta cartera inicial d’Accure li servirà de base per a una posterior expansió cap al futur desenvolupament de programes innovadors d’R+D per a indicacions de l’SNC.

El principal producte d’Accure Therapeutics és la molècula ACT01, un neuroprotector procedent de Bionure que està a punt d’iniciar la fase 2 d’assajos clínics. La companyia estudia la seva eficàcia per a la Neuritis Òptica (NO) i per a l’Esclerosi Múltiple (EM).

La biotecnològica compta amb dos actius més procedents d’Iproteos: les molècules ACT-02, per a la malaltia de Parkinson, i ACT-03 per al tractament de l’epilèpsia, totes dues en fase d’estudis preclínics.

Laurent Nguyen, fins ara CEO de Bionure, estarà al capdavant del projecte, mentre que la consellera delegada d’Iproteos, Teresa Tarragó, exercirà en Accure funcions com a vocal del consell d’administració. L’equip directiu compta a més amb la Dra. Lucia Septién-Velez (CMO), Pablo Villoslada (CSO) i Paul Bikard (CFO).

“Estem orgullosos del llançament d’Accure Therapeutics”, declara Laurent Nguyen, director executiu i fundador de la biotecnològica. “Els actius d’alta qualitat de la nostra cartera de productes tenen el potencial de canviar la vida dels pacients que pateixen malalties discapacitants de l’SNC. La vida és un regal; treballem fort per a respectar-la. Accure, naturalment, romandrà a les instal·lacions del PCB on hem tingut les nostres oficines durant anys”.

“Accure Therapeutics compta amb un equip de professionals d’alt nivell amb una llarga experiència a la indústria farmacèutica, i el suport financer d’importants inversors com Alta Life Science i el CDTI. És una gran oportunitat perquè els projectes concebuts inicialment en Iproteos, puguin arribar als malalts al més aviat possible”, apunta Teresa Tarragó”.

Amb una cartera que inicialment se centra en quatre trastorns de l’SNC, confiem que Accure crearà un valor significatiu en aquest sector, amb un important potencial de mercat i apetit farmacèutic per nous programes de medicina innovadors”, afirma Montserrat Vendrell, sòcia d’Alta Life Sciences. “Accure Therapeutics operarà d’acord amb el model farmacèutic d’R+D petit i eficient i el seu equip estarà en la millor posició per oferir valor a pacients, cuidadors, metges i la indústria en general”.

PCB